Medische vragen

Waarom stelt Loyalis ze?

Verzekeraars verzekeren risico’s. Zij schatten deze risico’s graag goed in. Daarom vraagt Loyalis Verzekeringen u om uitgebreide informatie. Vraagt u een verzekering aan? Dan kunnen wij ook vragen stellen over uw medische situatie.

Uw gezondheidsverklaring

Op de gezondheidsverklaring vult u uw persoonlijke en medische informatie in. De medisch adviseur bekijkt de antwoorden en geeft aan of wij de verzekering wel of niet kunnen accepteren. En zo ja, onder welke voorwaarden.

Optie 1: U hebt geen verhoogd gezondheidsrisico 

In dat geval ontvangt u binnen 10 werkdagen uw polisblad van ons. Daarop staat de ingangsdatum van uw verzekering. Vanaf dat moment bent u volledig verzekerd en betaalt u premie. 

Optie 2: U hebt wel een verhoogd gezondheidsrisico

In dat geval is mogelijk aanvullend onderzoek nodig. Of we voegen aanvullende voorwaarden aan uw verzekering toe, die noemen we clausules. Hieronder leest u meer over het aanvullend onderzoek. 

    Uw verzekering gaat in op...

    • de ingangsdatum die op uw polisblad vermeld staat

    Gegevens opvragen bij uw arts

    Als uw gezondheidsverklaring hiervoor aanleiding geeft, vragen wij u mogelijk om meer medische gegevens. Soms heeft de medisch adviseur namelijk extra informatie nodig over uw gezondheid. Bijvoorbeeld van uw arts. Uw arts mag deze informatie aan de medisch adviseur geven. Maar alléén als u daarvoor toestemming geeft.

    Afhankelijk van hoe snel uw huisarts of specialist reageert, kan het een aantal weken duren voor we alle gegevens hebben verwerkt. 

    Aanvullend medisch onderzoek

    De medisch adviseur kan u daarnaast vragen om een medisch onderzoek te ondergaan. U bepaalt zelf of u dat wilt. Over deze keuringen biedt het Verbond van Verzekeraars onderstaande brochures aan:

    Invloed op uw verzekering

    Naar aanleiding van uw gezondheidsverklaring en eventuele aanvullende onderzoeken, brengt de medisch adviseur verslag aan ons uit. Een verhoogd gezondheidsrisico kan de volgende gevolgen hebben voor uw verzekering: 

    • Uw risico is gemiddeld. U krijgt dan de verzekering die u aanvroeg. 
    • Uw risico is hoger dan gemiddeld. Dan betaalt u misschien een hogere premie. Er kunnen extra voorwaarden gelden, afhankelijk van de verzekering. 
    • Uw risico is té hoog. De medisch adviseur adviseert dan u niet te verzekeren. U krijgt dan niet de verzekering die u aanvroeg. 
    Uiteraard nemen we in al deze gevallen zo snel mogelijk contact met u op.

    Hebt u nog vragen?

    Onze medewerkers staan alle werkdagen van 8.00 tot 17.30 voor u klaar om uw vragen te beantwoorden.
    We zijn te bereiken op telefoonnummer 045 - 579 61 11.