Klachten

Toch niet tevreden over Loyalis?

Wij doen er alles aan om u optimaal van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat onze dienstverlening niet naar uw tevredenheid is. Dan kunt u een klacht indienen. Na ontvangst van uw klacht streven wij ernaar om de klacht binnen 8 werkdagen af te handelen en u schriftelijk te informeren.

Onze klachtenregeling

Wij hanteren de volgende definitie voor het klachtenbeleid: Een klacht is een mondelinge of schriftelijke uiting van een verwachting van een klant waaraan niet is voldaan, en waarbij een reactie van ons wenselijk is.  Wanneer uw klacht over een specifieke afdeling gaat, kunt u uw reactie direct richten aan de betrokken afdeling. Het is het beste dit zo snel mogelijk te doen. Uiterlijk binnen een jaar na het moment dat u op de hoogte had kunnen zijn van de feiten waarover u niet tevreden bent. Komt u met deze afdeling niet tot overeenstemming, dan kunt u zich schriftelijk richten tot de directie van Loyalis. Voor klachten die gericht zijn aan onze directie houden wij een ruimere reactietermijn aan van 1 maand.  

KiFiD

Kunt u geen overeenstemming met onze directie krijgen, dan kunt u contact opnemen met het KiFiD (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening). Bij het KiFiD kunt u terecht voor klachten en geschillen over verzekeringen. U moet wel eerst samen met uw financiële dienstverlener een oplossing proberen te vinden via de interne klachtenprocedure. Voor KiFiD-klachten gelden afwijkende reactietermijnen.

KiFiD is ingesteld door banken, verzekeraars, intermediairs, vermogensbeheerders en andere financiële dienstverleners. Zij hebben echter geen enkele zeggenschap over de behandeling van klachten. Meer informatie kunt u vinden op www.kifid.nl.

De voordelen van KiFiD zijn:

  • objectief en onafhankelijk
  • deskundig
  • laagdrempelig en snel
  • betaalbaar

Klacht indienen

Hebt u een klacht over Loyalis? Neemt u dan eerst contact met ons op via 045 - 579 61 11 (op werkdagen van 8 tot 17.30 uur), zodat wij onduidelijkheden kunnen wegnemen en verbeteringen kunnen doorvoeren. Blijft u het oneens of bent u ontevreden over een behandeling, product of dienst? Vul dan ons klachtenformulier in. 

Klachtenrapportage

Bekijk de klachtenrapportage 2016

empty