Loyalis maakt gebruik van cookies. De website wordt hierdoor relevanter en persoonlijker en we kunnen u zo relevante informatie en aanbiedingen tonen op onze website. Klikt u hieronder op ‘ja’ dan accepteert u alle cookies. Kiest u voor nee, dan plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als u verder gaat op onze site zonder een keus te maken, dan gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies.

Hebt u vragen?

Waarom ontvang ik een waardeoverzicht van mijn beleggingsverzekering(en)?

U ontvangt een waardeoverzicht, omdat u een beleggingsverzekering hebt afgesloten bij Loyalis. Met dit overzicht informeren wij u over de waarde die u hebt opgebouwd met uw beleggingsverzekering. Daarnaast vindt u er de premies en de kosten die u in dat jaar hebt betaald.

Krijg ik elk jaar een waardeoverzicht van mijn beleggingsverzekeringen?

Ja, u ontvangt van ons elk jaar opnieuw een bijgewerkt waardeoverzicht.

Betaal ik kosten voor mijn beleggingsverzekeringen?

Ja, wij brengen kosten in rekening voor het ontwikkelen en onderhouden van de beleggingsverzekering en voor het beheren van de ingelegde gelden. De hoogte van de kosten vindt u terug in uw waardeoverzicht.

Waarom is de betaalde premie op mijn fiscale jaaropgave 2017 anders dan de betaalde premie op het waardeoverzicht?

De door u betaalde premie(s) en/of koopsom(men) die op het overzicht worden vermeld, kunnen afwijken van de weergave van de betaalde premie(s) en/of koopsom(men) in de fiscale jaaropgave 2017. In de fiscale jaaropgave zijn alle premies opgenomen die wij van u in 2017 hebben ontvangen. In het waardeoverzicht dat u in 2018 hebt ontvangen worden premie(s) en/of koopsom(men) meegenomen, die geïnvesteerd zijn in uw verzekering vanaf februari 2017 tot en met  januari 2018.

Wat betekent de inleggarantie bij Loyalis Levensloop Rendement?

Voor Loyalis Levensloop Rendement geldt een inleggarantie op de einddatum van uw polis, zolang er geen opnamen hebben plaatsgevonden en de verzekering ongewijzigd wordt voortgezet. Eventuele tegenvallende beleggingsresultaten zijn dus niet van invloed op deze inleggarantie. Wanneer u nu besluit de verzekering te beëindigen of om te zetten naar een andere productvariant, dan vervalt de inleggarantie.

Waarom heb ik meer of minder betaald dan mijn waardeoverzicht aangeeft?

In het overzicht staan de premie(s) en/of koopsom(men) aangegeven die in het betreffende kalenderjaar door u in de verzekering zijn geïnvesteerd. Bij de vaststelling van de betaalde premie(s) en/ of koopsommen zijn wij ervan uit gegaan dat alle vervallen premie(s) en/of koopsom(men) tot en met 31 december is of zijn voldaan. Als dit in uw geval niet correct is, neem dan contact op met onze Klantenservice, telefoon 045 579 61 11. Bereikbaar op werkdagen van 8 tot 17.30 uur.

Hoe kan ik mijn beleggingsrekening wijzigen?

U kunt uw beleggingsrekening wijzigen door het wijzigingsformulier in te vullen en dit aan ons te retourneren. Het beleggingsfonds van een AOW Aanvullingsplan of een Pensioen Aanvullingsplan kunt u niet wijzigen.

Wijzigingsformulieren

Waar vind ik gegevens over de verschillende beleggingsmixen?

Hier vindt u meer gegevens over de verschillende beleggingsmixen.

Waar kan ik terecht met vragen over het waardeoverzicht van mijn beleggingsverzekering?

Vindt u het antwoord niet op deze site? Neem dan contact op met onze Klantenservice, telefoon 045 - 579 61 11. Bereikbaar op werkdagen van 8 tot 17.30 uur.

Als ik het aantal participaties vermenigvuldig met de koers dan is dat niet altijd gelijk aan de waarde. Waar ligt dat aan?

De koers op het waardeoverzicht is rekenkundig afgerond op 2 cijfers achter de komma. Voor de berekening van de werkelijke waarde wordt gerekend met een koers van 4 cijfers achter de komma. Dit zorgt voor afrondingsverschillen.

Waarom is de premie van mijn Premiespaarplan op het waardeoverzicht 0 euro?

Door een wetswijziging valt uw Premiespaarplan vanaf 1 januari 2006 onder de overbruggingslijfrentes en zijn de premies niet langer fiscaal aftrekbaar. U bent destijds in de gelegenheid gesteld uw polis om te zetten in een “netto variant”. Als u van deze keuze gebruik hebt gemaakt, is uw voormalige Premiespaarplan premievrij gemaakt. Het saldo van uw Premiespaarplan is daardoor 0 euro. De door u betaalde premie is ingelegd in de "netto polis". Van deze polis ontvangt u een apart waardeoverzicht.

Kan ik mijn beleggingsfonds wijzigen?

Als u een Koopsomplan, een Premiespaarplan, of een Kapitaalplan hebt, dan kunt u zowel voor uw reeds opgebouwde waarde als uw toekomstige premie-inleg het beleggingsfonds wijzigen. Het beleggingsfonds van een AOW Aanvullingsplan of een Pensioen Aanvullingsplan kunt u niet wijzigen. U kunt uw beleggingsrekening wijzigen door het wijzigingsformulier in te vullen en dit aan ons te retourneren.

Wijzigingsformulieren

Waarom staat op mijn waardeoverzicht van Toekomstplan (Op Maat) dat de afkoopkosten maximaal € 150,- bedragen?

Het waarde overzicht is een generiek format voor al onze producten. De afkoopkosten voor Toekomstplan (Op Maat) bedragen inderdaad € 0,-

Waarom staat er in mijn waardeoverzicht een fonds met waarde € - 0,01?

Dit is het gevolg van afrondingsverschillen in onze administratie.

Hoe wordt de omvang van de bonus/ premie overlijdensrisicodekking bepaald?

De omvang van de bonus/premie bepaalt Loyalis maandelijks op basis van de waarde van de beleggingen en de leeftijd van de verzekerde. Voor verzekeringen met een ingangsdatum voor 1 januari 2013 is de bonus ook afhankelijk van het geslacht van de verzekerde.